אירופה: "לא נסבול פגיעה בזכויות הדתיות הבסיסיות"

    אבי יעקב No Comments on אירופה: "לא נסבול פגיעה בזכויות הדתיות הבסיסיות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנו מתנגדים לכל פגיעה בחופש הדת באירופה; אקיים אסיפה מיוחדת של כל נציגי מדינות האיחוד האירופי לדיון בפגיעה בחופש הדת בשנים האחרונות בכמה ממדינות האיחוד. האיחוד האירופי נוסד בין השאר בכדי לשמור על זכויות המיעוטים ביבשת ולא נסבול פגיעה בזכויות הדתיות הבסיסיות החשובות כמו חופש קיום מצוות ברית המילה והשחיטה הכשרה. אזמין לדיון גם את הנציגים ופעילים למען זכויות האדם בכדי להצהיר על מחויבותנו להמשך ההגנה על הזכויות הללו ולעיגונם כחוק – כך אמר נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל ברוסו בדיון שקיים עם נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט בלשכתו בבריסל.

    בפגישה השתתפו; הרב הראשי בפועל של צרפת ורבה של פאריס, הרב יצחק גוגנהיים. נציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בריסל, הרב אברהם גיגי. רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך. רבה של וינה, הרב חיים אייזנברג. יו"ר ועד פטרוני 'ועידת רבני אירופה', מר בוריס מינץ ומנכ"ל הועידה, משה לוין.

    הגר"פ גולדשמידט סקר באריכות את מכלול הבעיות העומדות על הפרק ובכללן הפגיעה בחופש הדת – ברית מילה ושחיטה בכמה ממדינות האיחוד. החלטת מועצת אירופה נגד ברית מילה. האנטישמיות הגואה והפגיעה בבתי כנסת וביהודים. הוסכם בעיקרון על סיוע הנציבות ל 'ועידת רבני אירופה' בתיעוד שימור והגנה על בתי הקברות וקברי האחים באירופה. "לפרויקט זה שנועד למפות כ – 10000 בתי עלמין וקברי אחים יש לאיחוד האירופי כלים רבים שיסייעו לאכוף על המדינות החברות באיחוד לשינויי חקיקה ואכיפת החוקים הקיימים".

    הנשיא ברוסו הבטיח כי הנציבות האירופית תטפל בביטחון בתי הכנסת והמוסדות היהודיים באירופה. בהתייחסו להחלטת מועצת אירופה נגד הברית מילה אמר ברוסו כי "אין לנו שליטה על מועצת אירופה אך אנו מתנגדים נחרצות להתקפה על ברית המילה".
    בתשובה לרבה של פולין, הרב מיכאל שודריך שהעלה את נושא השחיטה הכשרה בפולין גילה ברוסו כי ביקש הבהרות מממשלת פולין לאחר שהשחיטה הכשרה נאסרה שם ו"אני ממתין להבהרות אלה". הרבנים העלו לפני מר ברוסו את החלטת שלטונות דנמרק בעקבות התקנות עליהם חתם שר החקלאות והמזון הדני נגד השחיטה הכשרה, ודבריו על כי 'זכויות החיות קודמות לאמונה דתית'.
    הפגישה הייתה ידידותית וחמה ונמשכה זמן רב מהקצוב. הרב גיגי הודה לממשלת פורטוגל באמצעות מר ברוסו עבור ההתנצלות על גירוש היהודים משטחה בשנת 1496.

    נשיא הועידה והרבנים במפגש עם נשיא הנציבות האירופית בבריסל (4)

    נשיא הועידה והרבנים במפגש עם נשיא הנציבות האירופית בבריסל (1)

    נשיא הועידה והרבנים במפגש עם נשיא הנציבות האירופית בבריסל (5)

    נשיא הועידה והרבנים במפגש עם נשיא הנציבות האירופית בבריסל (7)

    נשיא הועידה והרבנים במפגש עם נשיא הנציבות האירופית בבריסל (6)



    0 תגובות